Backpacken!

30 juli 2015 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Hallo mensen,

Hier weer een update vanuit Zuid Afrika. Het heeft even geduurd sinds de laatste maar mijn plan is ook enigszins veranderd.

Allereerst wat ik de afgelopen weken gedaan heb.

Twee weken geleden heb ik de hele week meegeholpen op de holiday club, in de GAP Church. Dit was elke ochtend van 8 tot 12 uur. Dit was erg leuk om te doen!

De kinderen waren van basisschoolleeftijd tot de 1ste klas van de middelbare school. Elke dag begonnen we met de hele groep. De opzet was dat er een poolexpeditie na werd gespeeld. Er waren twee leiders, die elke ochtend opende met een verhaal over hoe hun expeditie was gegaan. Hierna werd een Bijbelverhaal verteld over 1 van de apostelen. De boodschap hierbij was dat je nooit te slecht, gewoon, enz. bent om onderdeel te zijn van God's expeditie. Erg leuke en mooie boodschap. Zoals bij Saul/Paul: Never too bad to be part of God's expedition.

In het gezamenlijke gedeelte was er ook tijd voor worship. Hier heb ik zelf ook meegespeeld op gitaar. Erg gaaf om te zien hoe iedereen elke dag begon te dansen en te springen bij de worship.

Na dit gezamenlijke gedeelte gingen alle kinderen in kleine groepen. Ik zelf was 1 van de leiders van de oudste groep. Hierin praatten we over het verhaal van de apostel en welke boodschap het verhaal heeft voor de kinderen.

Vorige week ben ik op maandag meegegaan om voedsel uit te delen in de Northern areas. Dit zijn vooral arme townships. Eerst hebben we het eten gemaakt en daarna zijn we erheen gegaan om het uit te delen. Mooi om dit werk te doen. T was alleen vrij koud, dus hebben we verder geen activiteiten gegaan. Dit gaat ook uit van de GAP Church.

Op dinsdag ben ik in de ochtend nog bij een activiteit in de kerk geweest. Nu kwamen er dakloze mensen naar de kerk om eten te krijgen en een korte bijbelstudie te doen.

Verder heb ik de afgelopen week bijna geen werk gehad. Omdat dit toch wel erg weinig is, heb ik op zondag met Jones (diegene waar ik altijd mee werk in de kerk) afgesproken om dit te bespreken. Hij snapte dat ik het weinig werk vond, maar hij kon helaas niet helpen met meer werk.

Omdat er dus voorlopig geen uitzichten op meer werk zijn, heb ik besloten om Port Elizabeth te verlaten. Ik ga de komende weken backpacken richting Kaapstad. Dit ga ik doen met de Baz Bus. Deze bus vertrekt vanuit Port Elizabeth en brengt je van hostel naar hostel. Ik ga reizen langs de zogenaamde Tuinroute. Onderweg kan ik een aantal plaatsten bezoeken, op de weg naar Kaapstad.

Ik vertrek morgenochtend naar Jeffeys Bay en heb daar een hostel geboekt tot maandag. Mijn verdere reis moet ik nog bepalen :) Uiteindelijk ga ik naar Kaapstad, om vervolgens weer terug te komen hier in Port Elizabeth. Daarna vlieg ik waarschijnlijk naar huis. Hoe lang de reis gaat duren, heb ik nog geen idee van.

Omdat ik mijn laptop niet meeneem, weet ik niet of ik de komende weken deze blog kan bijhouden..

Dus (waarschijnlijk) tot over een aantal weken!

1. Jantine:
    30 juli 2015
    Yeah! Heel heel veel plezier en succes! (En doe voorzichtig :-))
  2. Annemieke:
    30 juli 2015
    Hoi Benjamin,

Leuk om te lezen wat je daar allemaal doet voor de mensen!
    Veel plezier met backpacken! Geniet ervan!

Liefs,
    Annemieke